říjen 2009 - Posts

WPF: Kontejner pro editaci objektů
Předem se omlouvám za nadpis. Nenapadá mě totiž, jak lépe pojmenovat věc, kterou určitě všichni znáte z (převážně vektorových) grafických editorů, a kterou můžete vidět na následujícím obrázku v akci: Jedná se o kontrolní prvek zděděný z ContentControl Read More...
Posted 20 října 09 10:11 by topas | 90 Comments   
Filed under ,
Skriptování v .NETu 9 (Praktické testy, System.AddIn)
Ačkoliv by se předchozí díl mohl zdát (podle názvu) závěrečný, opak je pravdou. :) Kategorie, ve kterých jsem skriptovací jazyky testoval, měly totiž jeden společný parametr – byly závislé na komunikaci mezi skriptem a hlavním programem. Další parametr, Read More...
Posted 13 října 09 11:28 by topas | 25 Comments   
Filed under ,
Skriptování v .NETu 8 (Závěrečné porovnání)
Dost bylo jednotlivých skriptovacích jazyků. Myslím, že jsem vybral zástupce nejčastějších a nejzajímavějších jazyků, které by se pro .NETové prostředí daly použít. Pojďme je nyní porovnat a shrnout jejich klady a zápory. Pro úplnost uvádím seznam skriptovacích Read More...
Posted 07 října 09 08:45 by topas | 113 Comments   
Filed under ,
Skriptování v .NETu 7 (PowerShell)
PowerShell určitě není třeba představovat – jedná se o shell a skriptovací jazyk z díly Microsoftu. Jeho syntaxe je poměrně intuitivní a přehledná. Hlavní výhodu jeho použití jako skriptovacího jazyka vidím právě v jeho rozšíření a známosti nejenom v Read More...
Posted 06 října 09 09:22 by topas | 57 Comments   
Filed under ,
Skriptování v .NETu 6 (JScript .NET, CodeDomProvider)
Tento díl bude menším opakováním. První díl popisoval skriptování pomocí knihovny DotScript , která používá abstraktní třídu CodeDomProvider ke kompilaci do assembly, kterou bychom mohli dále využívat pomocí reflexe. Knihovna DotScript, která CodeDomProvider Read More...
Posted 02 října 09 08:15 by topas | 2 Comments   
Filed under ,
Skriptování v .NETu 5 (Boo)
Tento díl seriálu Skriptování bude o nepříliš známém jazyce Boo , který je v aktivním vývoji (licencován MIT/BSD licencí ). Jedná se o jazyk, kterým lze kompilovat zdrojové kódy přímo do mezikódu CLI , a tím pádem lze očekávat velkou rychlost. Samotný Read More...
Posted 02 října 09 04:50 by topas | 0 Comments   
Filed under ,
Skriptování v .NETu 4 (Lua)
Podívejme se nyní na skriptovací procedurální jazyk Lua , který je známý v herním průmyslu. Využívá ho např. World of Warcraft, Neverwinter Nights, Escape from Monkey Island, a další. O hrách lze obecně prohlásit, že se jedná o programy, které jsou hodně Read More...
Posted 01 října 09 09:46 by topas | 1 Comments   
Filed under ,
Vyvojar.cz na prodej!