Vítejte na blog.vyvojar.cz Přihlásit | Registrovat | Pomoc

OT: PC pro vývojáře podruhé

K předchozímu příspěvku se sešlo několik komentářů. Nedá mi to na ně zareagovat. Rád bych předeslal, že vývojářem myslím vývojáře v prostředí Visual Studio.

Latpop pro vývoj
Dle mého pro vývoj aplikací dost nevhodný - špatná klávesnice, malý displej, malé rozlišení, nízký výkon. Lze si koupit laptop, u kterého jsou  některé nevýhody  jakžtakž vyřešeny, ale takový stroj stojí výrazně více než 30.000 Kč. 
Často také dochází k tomu, že se koupí dokovací stanice, externí monitor, externí klávesnice a externí myš - a z laptopu se tak stává vlastně stává  stolní PC. Přenosné.
Tím nechci říci, že pro některé je laptop nevhodný - pro ty co často cestují, pracují na cestách, u zákazníka apod jiné řešení obvykle není. Ale jak jsem již napsal, výkonný laptop pro práci stojí od 50-60.000 nahoru.

SATA disky v RAIDu
Dnešní základní desky s chipsetem od Intelu mají integrován i řadič s podporou RAID. I zapojení 4 disků v RAID 10 ale obvykle nepřekoná SAS disky s vlastním řadičem. RAID zapojení má obvykle nějakou režii a od integrovaného řadiče SATA disků prostě není možné očekávat takový výkon, jako od řadiče SAS a SAS disků - kdo s tím nepracoval, nepochopí co znamená systém s rychlými disky.

Raptor v RAIDU 0
myslím, že lepší je použít každý disk samostatně, na první dát systém, na druhý pak nainstalovat VS a ukládat data. Sestava bude svižnější. Mimochodem ani dva Raptory v RAIDU 0 nepřekonají starý 10k SCSI disk, natož SAS 15k - a přitom stojí skoro stejně. Nevýhodou SAS disků je nutnost koupit řadič - který stojí dvojnásobek toho, co běžná základní deska.
Jenže - pokud si počítač kupujete na práci a nebo do práce, tak výkonné SAS řešení navýší cenu o cca 15.000 kč. Při tříleté "morální" životnosti to znamený zvýšení měsíčních nákladů na vývojaře o 400 Kč. Je to hodně?

CPU
Je poměrně znatelný rozdíl mezi starří generací intel procesorů - Pentií IV, včetně prvních dvoujader D805/820 atd. a dnešní genereaci Core 2 Duo. Pokud ale vybíráme procesor z této generace, není jeho frekvence až tak rozhodující - můžeme navíc zvážit počet jader

Více monitorů
Dva dvacetipalcove LCD panely v rozlišení 1600*1200 jsou dle mého pro vývojaře více než vhodné - sám je mám na stole. Dva 17" LCD takovou službu neodvedou  a je myslím lepší si koupit buď širokoúhlou dvacítku (dnes stojí něco málo přes 4000 i s daní - tedy prakticky totéž, co 17") a nebo investovat do 24".
Bohužel LCD panely v "klasickém" rozlišení 1600*1200 se dnes shánějí těžko. Dva širokoúhlé LCD v rozlišení 1680*1050 vypadají vedle sebe poněkud divně, dvě 24" jsou už poměrně drahé a celková plocha již poměrně velká. Uvažovat by se dalo o kombinaci "velké" 24" a menší "klasické" 19" vedle.
Kvalitní 24" dnes mimochodem stojí stejně jako kvalitní diskové řešení.

SSD disky
Jsou asi řešením dnešních problémů - problém je kapacita a cena - a ne všechny SSD disky stojí za to. Špičková řešení od Mtronu jsou v cenových relacích kolem 2000 USD. Cena sice bude klesat, ale masového rozšíření se asi dočkáme tak za tři roky. Pak ani disk nebude problém a na dnešní pevné disky budeme už asi jen vzpomínat, popřípadě je přechodně používat jako levné mass-storage zařízení - možný vytlačí dnešní DVD média.
Zveřejněno 22. ledna 2008 23:00 by mstr

Upozornění na nové komentáře

Pokud chčeš dostávat upozornění emailem na změny u toho příspěvku,tak se zaregistruj zde.zde

Odebírat komentáře k tomuto příspěvku pomocí RSS

Komentář

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Ahoj,

přečetl jsem si oba Tvé články a nestačil jsem se divit. Nevím jak u Tebe, ale u mne je to cca 95% klávesnice a možná těch 5% kompilace. Takže nechápu na co potřebuješ nejrychlejší prodávané disky, navíc hodně pochybuji, že budeš vyvíjet kód na stovky MB, jinak řečeno, rozdíl bude téměř zanedbatelný.

Už dlouho tvrdím, že výkon vývojářského počítače by měl být vyšší než počítač na kterém pak bude aplikace běžet, obzvláště v případě, že programuješ výpočetní algoritmy. Vyjímkou jsou samozřejmě serverové aplikace, kdy výkon serveru bývá daleko vyšší.

Několika jádrové CPU? Jo to je hezká záležitost, ale až Visual Studio 2008 umí použít více procesorů a kompilovat paralelně tolik solution kolik máš procesorů, ale nesmí být závislé, jinak opět pouze jeden procesor. Zbytek procesorů nekompiluje ;o(. To už nemluvím o tom, že kompilace i linkování jsou inkrementální záležitostí, takže pokud neděláš "Rebuild All", kompilujes 1-2 soubory. Ano jsou lidé, kteří nabuší kód a pak periodicky opraví jednu chybu a spustí kompilaci a opraví další chybu a opět kompilace. Pokud pracuješ takto, tak to potěš koště. V tomto případě Ti možná nikdo neřekl, že Visual Studio už od verze 1.51 (ano ještě na Win3.1) uměl seznam chyb při kompilaci a dokonce existuje klávesová zkratka pomocí které se můžes po tomto seznamu pohybovat.

Notebook používám nejméně 5 let a nenašel jsem zásadní rozdíl mezi stolním a přenosným počítačem. Jo promiň notebook si mohu vzít domů nebo do vlaku.

20 nebo 24" monitor s rozlišením 1600 x 1200 a pokud možno dva? Znám lidi, co tuto konfiguraci používají, monitory musí mít natočeny do takového malého klínu, aby na nich něco viděli, protože při dvou 20" širokoúhlých monitorech se jedná o více než 1m šířky, takže musíš šilhat, když chceš vidět od kraje ke kraji, nemluvě o kvalitě zobrazení na koncích, kde už je určitě větší úhlel pozorování než je viditelný. Co se týká rozlišení, všichni co si nastavili užasných 1600 x 1200 nakonec nastavili zvětšení fontů na 125% nebo dokonce 150%. Vřele doporučuji tuto techniku.

Sorry, že Tě stírám, ale podle mne píšeš nesmysly. Ano pokud se bude jednat o testovací počítač, kde testuješ výpočty (a to tvoje aplikace musí být napsaná tak, aby uměla používat více procesorů), pak to chápu, dokonce pochopím SAS disky (taky používám DB, která má i 40GB), ale nejsem si jist, že potřebuješ takovou šílenost na programování.

Martin.

23. ledna 2008 8:54 by Martin

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Staci Thinkpad R se 2 GB pameti, nejlip sirokouhly. Thinkpad T ma uz na me oci zbytecne vysoke rozliseni a nic tam nevidim.

23. ledna 2008 9:02 by Ctirad

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Tiez mi neda nereagovat a uplne sa musim stotoznit s Martinom. Nechapem absolutne nutnost super-rychlych diskov, super-gigantickych pamati, super-sto-jadrovych procesory.

Aj v sucasnej aj v minulej praci som dostal notebook. V minulej bol trochu lepsi, s vyssim rozlisenim. V sucasnej je to normalny notebook (cena tak mozno okolo 30-40 tisic) iba ma 2GB ram (co uz ma aj kopec nie-vyvojarov).

Na pracu mi plne stacia a vyhovuju. Na displeji vsetko vidim (rozlisenie 1400 na neviem-kolko), disk stiha, procesor stiha. Neraz sa stane, ze robim projekt aj vo Virtual PC a tiez ziadne vykonnostne problemy. A samozrejme, nejedna sa o ziadne male projekty.

Skor si teda myslim, ze v pripade ze takato standardna vybava programatorovi nestaci tak sa jedna nie o problem hardware-u, ale o chybu niekde inde, mozno aj medzi klavesnicou a stolickou.

23. ledna 2008 9:14 by Mifko

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Já mám na kompech široké 20" i 22" jako primární, k tomu 17" na ukazování webu (dělám primárně ASP.NET) a považuji to za optimální. Fonty jsem si zvětšovat nemusel, ale mám základ modré pozadí ála dosové BC++ a hlavně jsem vykopal ten pitomej Courier a nahradil Fixedsys :-)

Výkon není kritický, pokud se nesjíždí "Rebuild All" v každé iteraci. Pro mne je hlavní kvalitní monitor a všude stejná a rozumná klávesnice ...

23. ledna 2008 9:27 by atasoft

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

co se tyce disku tak to je mi celkem jedno ale s ostatnim souhlasim, notebook je pro vyvoj zbytecna vec, cloveku ktery s nim neustale sedi na jednom miste nic neprinese a jenom ubere, nikdy nedosahne takovyho vykonu jako desktop, a vykon teda dulezity je, docela zalezi na tom jestli mi aplikacni server startuje par vterin nebo minutu (to se pak vyviji jinak), co se tyce monitoru tak samozrejme plati cim vic tim lip, clovek ktery rekne ze 1200x800 je lepsich nez 1600x1200 asi nema vsech pet pohromade, programator potrebuje videt co nejvic kodu na jedne obrazovce a ne neustale scrollovat jak trotl, podle me je komentar Martina uplne zcestny

23. ledna 2008 9:47 by abeb

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

co se tyce disku tak to je mi celkem jedno ale s ostatnim souhlasim, notebook je pro vyvoj zbytecna vec, cloveku ktery s nim neustale sedi na jednom miste nic neprinese a jenom ubere, nikdy nedosahne takovyho vykonu jako desktop, a vykon teda dulezity je, docela zalezi na tom jestli mi aplikacni server startuje par vterin nebo minutu (to se pak vyviji jinak), co se tyce monitoru tak samozrejme plati cim vic tim lip, clovek ktery rekne ze 1200x800 je lepsich nez 1600x1200 asi nema vsech pet pohromade, programator potrebuje videt co nejvic kodu na jedne obrazovce a ne neustale scrollovat jak trotl, podle me je komentar Martina uplne zcestny

23. ledna 2008 9:49 by abeb

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Protože polovinu týdne trávím v Praze a polovinu doma na Moravě, pořídil jsem si notebook. Za cenu kolem 40000 mám notebook s velkým displejem (17,5'', rozlišení 1920x1200), dvěma disky v RAID poli a 2GB paměti, a bohatě mi to dostačuje. Počítač sestavený podle tohoto článku bych si určitě dal líbit, ale přijde mi to dnes přeci jen trochu přehnané. Kompilace není až tak závislá na rychlosti disku a procesoru, ale hlavně na rychlosti operační paměti.

Jediný problém notebooku je to, že u něj člověk nikdy nesedí pořádně a není to tedy tak zdravé. Ale pokud máte externí klávesnici a notebook si dáte na nějaké vyvýšené místo, abyste měli displej proti očím, mělo by to být v pohodě.

23. ledna 2008 10:01 by Tomáš Herceg

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé - re: abeb

Abeb má samozřejmě pravdu pokud startuje aplikační server, ot8zkou je jak často to dělá. U nás ve firmě je naprostým standardem docking station. Jednak všichi občas jezdíme k zákaznikovi a nošení tower PC a monitoru, které bývalo normální tím pádem už neděláme ;o).

Co se týká rozlišení, jistě rozhodně je debil ten, který volí velikost písma 3x3mm proti 4x4mm (odhadem). Jak dlouho denně sedíš u počítače a kolik let to děláš (bez brýlí)?

Mně se to daří už od roku 1992 cca 8-10h denně.

Za času consol a DOSu bývalo standardem používat 80 znaků na řádek, a přesto že máme velikánské rozlišení spousta velkých SW firem pořád drží tento standard. Proč? Jednak pokud tiskneš kód na tiskárně, bude vypadat alespoň podobně a jednak se občas kód upravuje i v konsololové aplikaci (takový "vi" je ideální). A pokud nechceš 80zn kolik budeš používat ? 100 nebo 200 ? někde musíš mít limit, jinak budeš scrolovat nejen nahoru a dolů, ale i do boku. Možná, že zarovnávás kód podle aktuálního rozlišení svého monitoru, ale co potom ti ostatní ? Nejsem zastánce precizního dodržení všech pravidel při formátování kódu, ale pokud na projektu pracuje více lidí časem musíte dojít k nějakému sjednocení a to včetně zarovnání kódu.

Takže nakonec se množství kódu zobrazeného na stránce omezuje jen na počet řádků, a ten bude rozdílný v maximálně tak 20 řádcích.

Martin

23. ledna 2008 10:25 by Martin

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

pokud je ntb nutnost tak se neda nic delat, ja jezdim k zakaznikovi minimalne takze kdyz jedu tak si pujcim erarni (coz mi staci), s tim rozlisenim sem to myslel tak ze je pro me dulezite videt co nejvic na vysku, samozrejme ze jsou nejake formatovaci konvence a ty nesouvisi s rozlisenim, ale to podle me plati i pro brouzdani na internetu, docela me to prudi na ntb s 800 pixely na vysku, potom nevidim nic a jenom scrolluju, u toho pocitace sedim tak 14 hodin denne a taky bez bryli ale neni to tak dlouha doba

nerad bych z toho delal flame takze bych jenom na konec napsal ze nekomu ntb sedi, me ne

abeb

23. ledna 2008 11:03 by abeb

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé - re: abeb

Jasne, pokud bys měl sedět jenom u počítače, tak je desktop vhodnější. V původním příspěvku jsem řešil, že nepotřebuji nabušenou mašinu na Visual Studio nebo podobný vývojářský nástroj. Pokud budu používat servery jedná se o něco jiného, a i tak toho často hodně dedikuji na jiné mašiny.

Na vývojářskou mašinu se mohu dívat jako na programovací nástroj, ve kterém píši software a nebo taky na stroj, kde běží spousta jiných sw, které potřebuji při ladění aplikace, to autor neřekl. V příspěvku to neřeší, akorát např. poukazuje na zpoždění zápisu HDD při vývoji, a tam mám pravdu, objemy dat jsou směšné.

Co se týká rozlišení, je pravda že toho kódu uvidíš více, možná i o třetinu, ale ja mívám v kódu i přes 10 000 řádků, takže je to zrnko prachu a stejně budeš scrolovat. Bohužel rozlišení roste rychleji než rozměry monitoru, takže se písmenka opticky zmenšují. Osobně jsem se zastavil na 19" a 1024x768. Pokud jsem šel do větších rozlišení, na konci práce jsem měl oči přilepené na monitor a byl jsem totálně vyřízený.

Další faktor, který si neuvědomíš je, že pokud si u zákazníka sedneš na židli a dáš si NB na klín, nebo třeba ve vlaku, budeš mít display o něco dále než na stole. To je potom zátah, když navíc vlak ještě poskakuje a nebo se s tebou třese židle, protože vedle Tebe jede generátor.

To samé je třeba klávesnice. Klávesnice je opravdu v některých směrech omezená, ale já mám třeba IBM T42, a tam je klávesnice lepší než kdejaká stolní. Navíc má velmi podobné uspořádání klapek včetně PgUp/PgDn/Home/End, které jsou sice jinde pozičně, ale v normálním uspořádání. Na rozložení klávesnice si zvykneš tak za týden já dneska normálně píší na obou stejně rychle. Pokud nejsem v práci na docku, tak ani doma nepoužívám myš, s touchpadem to jde téměř stejně elegantně, jde jen o zvyk.

Martin.

23. ledna 2008 13:10 by Martin

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

ty co kritizuji multicore a na to navazujici velikost operacni pameti asi porad programuji v textovych terminalech, protoze dneska uz to neni jen o VS a kompilaci v nem, ale mate pusteny testovaci SQL server ve virtualu, dalsi system pro testovani ve virtualu, atd... nabaluje se to na sebe a je lepsi jen prepinat okna nez ruzne vypinat a zapinat virtualy

dalsi kritici velkych a multi monitoru zas delaji v textovych terminalech, protoze dnes to neni jen o tom ze vidite kod (dobre 80 na radek je take kvuli citelnosti, radek o 300 znakach se cte(chape) blbe) ale mate code explorer, bug tracker, debug monitor, help, IM client, atd... a na kod vam zbyde pak nejakych 640x1200 rozliseni.

23. ledna 2008 14:18 by MicTech

# Divím se

Četl jsem oba články a nechápu co vlastně vyvíjíš. Já vyvíjím už dvacet let a s notebookem v poslední době jsem plně a naprosto spokojený. Mám pocit, že popisuješ ideální mašinu co má nahradit Top 100 výkonných počítačů pro počítání náročných simulací. Na co proboha potřebuješ až takový výkon na vývoj? Ano, počítač na vývoj má být výkonný, to ano, a pokud možno o dost výkonnější, než aplikace, na kterém bude výsledek běžet, pokud jde o desktopovou aplikaci.

Jinak nebrzdí mě kompilace, ani výkon disku při vývoji. Klávesnice notebooku je v pohodě, vadila mi prvních 14 dní až měsíc, pak jsem si zvykl a jsem v pohodě - píše se mi na ní stejně dobře jako na normální klávesnici. Notebook mám zcela normální v cenové relaci pod 30 tisíc korun a nic jiného nepotřebuji.

Nechceš se taky rozepsat co tam vlastně honíš? Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že ty požadavky na rychlost disku a kompilace jsi velmi značně přešvihnul oproti skuteční potřebě. Myslím, že jsi zašel do značného a nepotřebného extrému v požadavcích na výkon počítače pro vývoj (mluvím o 99,999% případů).

23. ledna 2008 14:41 by Miloslav Ponkrác

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Mně tedy připadají autorovy požadavky celkem odpovídající. Vyvíjím ASP.NET aplikace ve VS2005 (Pentium 4, 3GHz, 3GB RAM) a brzdí mě jak CPU tak disky. Jen paměť je trochu předimenzovaná, 3GB jsou pro WinXP nanic. Širokoúhlý monitor je samozřejmost.

23. ledna 2008 16:02 by TakyMartin

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Precetl jsem si tvuj clanek a musim take reagovat. :)

Me pripada, ze jsi spise hracka, ktera potrebuje mit nadupane PC.

23. ledna 2008 17:41 by David

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Ahoj,

no a co treba virtualizace panove? vsichni tu jste "self-developeri"? nebo pracujete v tymech? pokud bych uvadenych sestav mel kupovat 10, tak se radsi rozhodnu pro ESX, GSX nebo jine serverove virtualizacni prostredi a remote desktop. stejne musite sdilet krome zdrojovych kodu celou radu dalsich informaci a ty mate kde? treba dokumentaci? 10 kopii na 10 desktopech? na ESX si udelam VM jaky potrebuju do 20min a az ho nepotrebuju za 1 min ho zrusim. kvuli tomu, ze na 1 projekt potrebuju zaroven Oracle a zaroven MSSQL nebudu prece celemu tymu instalovat 10 Oracle serveru? nebo jo?

co se rozliseni tyce, ja preferuju viditelny text pred neviditelnym a radku tak dlouhou, ze si pamatuju jeji zacatek kdyz sem na konci :) (coz neni 200 znaku ;)

ahoj

23. ledna 2008 17:48 by wormik

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Ja sa nestacim cudovat niektorym komentarom. Mam z nich pocit ako keby vam dnesny hardver na vyvoj naozaj stacil. Ja mam presne opacny pocit, softver je stale narocnejsi, hardver za nim nestiha... zoberme si len Visual Studio, preboha tu nejde len o kompilaciu, IDE robi za behu dalsich x cinnosti. Nestava sa vam dlhe cakanie (desiatky sekund) pri prepnuti z/do ASP.net designera v 2005? Alebo, ze musite cakat na "dopocitanie" intellisense? Alebo naozaj vobec necakate na kompilaciu ASP.net stranky? Portal ktory spoluvyvijam, sice sa sice skompiluje vo VS v rozumnom case, ale nasledne kompilovanie v pozadi (pri prvom loade stranky) trva radovo minuty. Proste dnesny hardver mi nestaci, a niekedy mam pocit ze pri vyvoji pri (s trochou prehanania) vacsinu casu len cakam. A kazdym dalsim Visual Studiom to je problem viac a viac (pokial sa rozumne neupgradne hardver). O tom, ze spustene nemam len Visual Studio, ale dalsich x veci dufam nemusim hovorit. Nadpriemerny hardver netreba len pre "programovanie vypoctovych algoritmov", naopak, dnes je bohuzial potrebny ako sol aj na beznu pracu.

Asi by mal kazdy komentujuci napisat aj ake programy vyvija (u mna sa jedna o systemy s 100k+ LOC), lebo mne niektore komentare pripadaju ako z inej planety. Martin napisal ze vyvija v 1024x768, dufam, ze to bol vtip alebo preklep.

BTW: Ja mam Lenovo T61 2GB RAM, 5400 disk, 1600x1050. Pracujem striedavo na tomto a na desktope. Na notebook som si rychlo zvykol (nepotrebujem ani externu klavesnicu).

Suhlasim so vsetkymi nazormi v prospech zvysovania rychlosti diskov, ktore su dnes naozaj uzkym hrdlom. Uz sa tesim ked budem mat v notebooku SSD. Taktiez suhlasim s zvacsovanim zobrazovanej plochy (rozlisenim alebo viacerymi monitormi). S malou zobrazovacou plochou clovek straca cas minimalizovanim, skryvanim a dokovanim. Mat zobrazenych viacej dokovacich panelov a trebars len dva subory naraz (splitscreen), co obcas treba je vacsinou scifi. BTW, 1600 na notebooku mi vyhovuje uplne idealne a oci si urcite nepokazim, nikdy som necitil potrebu zvacsovat si fonty, mozno prvy tyzden kym som si zvykol. Teraz uz mi pripadaju divne vsetky mensie rozlisenia.

Suhlasim s povodnym clankom az na ten notebook - tiez som bol skepticky, ale vyvijat na notebooku som si zvykol, aj ked samozrejme ma to svoje nevyhody).

S Martinom sa nestotoznujem - nemam dovod neverit, ze mu staci, to co ma. To vsak nie je dovod zovseobecnovat na vsetkych vyvojarov reakciou typu "pises nezmysly".

23. ledna 2008 20:06 by Martin Pozor (pozi)

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

kedze sa tu bavite o visual studiu, tak jedna otazka: robil niekto uz vo workflow designeri? a tym nemyslim workflow s par stavmi. ak hej, tak mi date za pravdu, ze 4GB ram a core2duo je malo :) Velka skoda, ze workflow designer pani z microsoftu nezrychlili ani vo vs 2008 :(

23. ledna 2008 20:42 by votrelec

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Neda mi to, a musim reagovat i zde ;-).

Na co multi-core ve visual studiu ? Co treba vicevlaknova kompilace na urovni souboru ? pripadne pokud clovek pouziva Incredibuild, tak dokonce distribuovana kompilace pres vice procesoru ?

Delame na projektu, ktery se sestava z nekolika projektu, jedna se o mensi informacni system, a kompletni kompilace samotna na single-core trva 35 min. pri zapnuti vicevlaknove kompilace 15min. Pokud by se kompilovalo pres Incredibuild, je cas dale delen poctem pocitacu a jejich cpu/jader. Z toho duvodu myslim ze je vicejadro skutecne prinos. Stejne tak rychlost disku, sam mam WD v raidu, a rychlost predevsim linkovani se temer zdvojnasobila (realne testovano), kompilace presne nevim, ale rekl bych ze take. A k cemu pamet ? Mam 4GB. Bezne mam pustne vetsinou 3-4 VS s ruznymi projekty. Jeden hlavni nad kterym se vyviji aplikace, druhy s testovaci aplikaci na vyvoj pomocnych funkci a dalsi vetsinou kdyz se neco dohledava nebo dela support danemu zakaznikovi. K tomu par dalsich aplikaci bezicich na pocitaci, a 4GB jsou akorat.

23. ledna 2008 23:12 by Ludek Vodicka

# OT: Environment vývojáře a jeho integrace

Jsou lidé, kteří si myslí, že vývojář je zvláštní živočišný druh, který většinu svého denního času tráví

4. února 2008 0:47 by B. Stanik T.

# OT: Environment vývojáře a jeho integrace

Jsou lidé, kteří si myslí, že vývojář je zvláštní živočišný druh, který většinu svého denního času tráví

4. února 2008 0:55 by B. Stanik T.

# re: OT: PC pro vývojáře podruhé

Štastný je ten vývojář, který nemusí s notebookem jezdit za zákazníky. Může totiž využít jednu OBROVSKOU výhodu Tower PC - počítač zůstane v práci a doma se "musí" věnovat už jenom rodině, koníčkům, kalení s kamarády.... pochopí lépe starší vývojáři :) Bohužel musím přiznat, že i já pořebuji notebook a doma máme další 2 PC, což při existenci fíčur jako vzdálená plocha apod. klade stejně tlak na mou vůli, abych se dokázal doma od práce odstřihnout. Naštěstí s přibývajícím věkem se to lepší... :) Teď jsem napsal něco, co s článkem a komentáři moc nesouvisí, tak mi to promiňte

26. října 2009 15:51 by Marek

Vytvoření nového komentáře

(povinný) 
povinný 
(povinný) 
Opiš čísla, která vidíš na obrázku:
 
Vyvojar.cz na prodej!