Omlouvám se za OT, ale pokud mě hrozí, že místo šumění lesu a zpěvu ptáků, budu poslouchat hukot at, neváhám zneužít i blog.

Pocházím z malé vesničky u Adršpašských skal. Možná toto krásné místo znáte, možná ste tu i byli v nedávné době a zažili davy turistů, které podle mého názoru celý pobyt začínají znepříjemňovat - bývalo tu líp. Do toho všeho chtějí v naší obci otevřít stávající hraniční přechod i pro osobní auta. Jediný kdo tu bude jezdit je polský baťůžkář, který se u nás stejně nezastaví a raději si dá hamburger v Adršpachu.
Protože jsem zásadně proti stovkám projíždějících aut, v místech kde lišky dávají už půl století dobrou noc, kde je konečná autobusu a tak trochu i konec světa, jsem zásadně proti otevření přechodu i pro auta. Chcete-li mě v tomto boji pomoci, ocením pokud podepíšete petici, která by politiky měla upozornit, že tu žijí i lidé.

Děkuji

Podepsanou petici můžete zaslat na adresu: Martin Chundela, Zdoňov 33, 549 57


Ve Zdoňově a na Libné jsou v současné době otevřeny dva hraniční přechody pro pěší a cyklisty, které jsou turisty v hojné míře využívány.
Na většině míst by lidé byli pro otevření provozu i pro osobní automobily, ale ve Zdoňově se lidé brání. Možná se ptáte proč, ale pokud se dnes projdete po vesnici až ke státní hranici, pochopíte...
Již od konce války, kdy začala soustavná likvidace Libné, se výrazně změnil i Zdoňov. Ze samostatné obce s kinem, školou, obchody je dnes jen část města Teplice n. Metují s jedním koloniálem a konečnou autobusu.
Ale lidé tu žijí dál a počet obyvatel se dokonce zvyšuje. Co hledají v takovém "zapadákově"? Klid, přírodu, čistý vzduch, bezpečí pro své děti...
V přímém kontrastu ke Zdoňovu může být Adršpach. Dnes již samostatná obec s hlavním turistickým lákadlem - skály. Z malého parkoviště pro cca 80 aut je dnes plocha pro několik set aut, které v plné turistické sezóně je nedostatečné. Skály navštěvují tisíce turistů, o klidné procházce si tu můžete nechat jen zdát, nebo si musíte hodně přivstat.
Každý hledá kde by ušetřil - turista jak by se dostal co nejlevněji ke svému cíli, krajský úřad pravděpodobně jak co nejlevněji opravit silnici. První bude spokojený, že projede méně benzínu, druhý že většinu nákladů zaplatí z evropských fondů.
Ale kdo se ptal lidí, kterým budou auta jezdit před zápražím? Kde budou chodníky na tak úzké silnici? Udělal někdo studii vlivu na životní prostředí?
Chcete-li podpořit boj za zachování klidné, čisté a bezpečné obce Zdoňov, připojte se a podepište petici proti spojování plánované rekonstrukce silnice v obci Zdoňov s otevřením hraničního přechodu pro motorová vozidla.