DevDays 2006

Zveřejněno 13 září 06 10:37 dop. | filcon 

V pondělí jsem se zůčastnil DevDays 2006 (ASP.NET, AJAX/Atlas, WPF) a chtěl bych se s Váma podělit o mé zážitky. Musím říct, že Top Hotel Praha, kde se konference konala, je pěkné místo a celkem luxusní hotel. Má však podle mě jednu obrovskou nevýhodu. Je skutečně hodně špatně přístupný hlavně pro mě, když bydlím na Smíchově. Co se obsahu týče, nebylo to nic převratného či objevného. ASP.NET celkem solidně prezentoval Michal Altair Valášek. Jeho styl byl vtipný, zajímavý a k věci. Asi jediné co bych mohl vytknout, je celkem zbytečné self-promo webu http://www.aspnet.cz, který je v souvislosti technologie ASP.NET úplně o ničem. Nezlobte se na mne 4-5 novinek za měsíc?! a z toho jedna na hlavní stránce o ASP.NET? To znám v čechách lepší zdroje. Proč se ten web vlastně jmenuje ASPNET? :D Bohužel další prezentace od Martina Šiguta nedopadla moc dobře. Po technické stránce byla ok, ale přednes byl neslaný nemastný, nezajímavý. Je pravda, že MAV nasadil hodně vysokou laťku a bylo zrovna po obědě. :) Je to škoda, protože na tuto prezentaci jsem se celkem těšil. Poslední prezentaci, kterou jsem viděl, přednášel tuším Dalibor Kačmář a byla o WPF. Solidní prezentace, technicky i provedením ok. Možná troška více humoru by pomohla, snaha tam byla. A mimochodem, Microsoftí komunitní web o .NET 3.0 (WPF, WCF, WWF) má adresu http://www.netfx3.com, tu jste v linkách na konci úplně vynechal.

Celkově tu akci hodnotím pozitivně.

Vedeno pod: ,

Komentář

# TrackBack said on září 20, 2006 11:35:
O tom, že protokol http je bezstavový je jeho vlastnost se kterou se musí vypořádat nejeden vývojář webových
# Lucius said on září 13, 2006 11:33:
No docela by me zajimalo jaké zdroje? Na ASPNET.cz nechodím, tedy žádná obhajoba, čtu převážně zahraniční zdroje. Na pořádný český zdroj jsem zatím nenarazil.
# BST said on září 13, 2006 11:33:
Abych pravdu řekl, tak z prezentace Martina Šiguta jsem odešel poměrně záhy (neměl jsem na ni dostatek sil). Naštěstí to DK s WPF zachránil.

I tak byl pro mne první den celkem zklamáním a po velice zajímavém druhém dni jsem rád, že mne to v pondělí neodradilo.


# Mifko said on září 13, 2006 11:57:
Akoze zla pristupnost zo Smichova? A co z Bratislavy? ;) A ten Smichov, vybral som sa v pondelok vecer autom na Smichov do toho obchodaku (nejak som si nevsimol ze na Chodove je tiez jeden) a cesta mi trvala tristvrte hodinu a niekolkokrat som zabludil. A cesta spat na chodov to iste, znacenie v Prahe stoji podla mna za prd, alebo mam uplne otrasny orientacny zmysel :))

V pondelok som chytil len poslednu prednasku, ta sa mi lubila a utorok boli skvele asi vsetky. Prednasajuci boli zivy, len osvetlenie miestnosti bolo take nijake co mi okolo obeda oznamili moje oci, ktore boli z toho polosera dost unavene.

A co sa hotela tyka, bol som v nom aj ubytovany a rozhodne to bol doposial najkrajsi hotel v akom som byval, izba velka cca 8x8 metrov, obrovska (rozumej obrooooovska) vana, proste parada. Takze vyber hotela bol fajn.

Akcii by som ja osobne pre zmenu vytkol len stravu, na obed bageta nic moc, hlavne u platenej akcie, ked na neplatenych obvykle Microsoft dava aspon pizzu (aspon tu v Bratislave). Ranajky v hotely boli tiez studene, takze cele stravovanie v utorok bolo studene ;) Asponze som si v pondelok vecer v spominanom nakupnom centre dal jeleni gulas so zemiakovymi knedlikmi, to bola mnamka... ;)
# filc said on září 13, 2006 12:22:
interval a zive meli dobre serialy o ASP.NET. Pak jsou tu ruzne weby nadsencu treba http://knowledge-base.havit.cz/blogs/asp-net/ nebo blog tomase http://www.eeeksoft.net/articles/ ...

Na to jidlo jsem uplne zapomel. To byla fakt hruza :D
# Marcus said on září 13, 2006 12:40:
ad celkove hodnoceni akce: podprumerna

ad MAV: mam rad jeho styl, ale vubec se mi nelibilo "klikacske" prednaseni. Dela to akorat ostudu, protoze pak se o .NET programatorech mluvi, jako ze neumeji psat kod a krome toho, to, co vznikne naklikanim aplikace bez kodu je paskvil nepouzitelny v praxi. Takze MAV dobry prednes, obsah na nic. Dal bych mu za 2.

ad Martin sigut - znam ho a je to fajn kluk, ale tema Ajax a Atlas je zabijak pro kazdeho. Atlas je desna vec a kdo s tim nekdy delal mi musi dat za pravdu. Proto bych se Martina zastal, protoze Atlas pohrbi kazdeho prezentatora. Proto bych mu dal tak 3.

ad Kacmar) Hmm...tohle je tezke hodnotit. Obsah nic moc, tohle uz jsme slyseli 1000x a uroven MAVova prednosu to nebyla. Rekl bych, ze na to, ze mel tema, co uz prednaselo mnoho lidi a mel to okopirovane z US slajdu a ze je za to placen na plny uvazek, tak bych byl prisnejsi nez u Martina Siguta a dal bych mu tak za 4.

Druhy den jsem jiz neprisel, tak nevim.
# vpa said on září 13, 2006 13:27:
Druhy den to bylo vyrazne horsi, prohazovaly se temata, ale na rozdil od prvního neukazovali vubec program. Navic byl jeste Technet, takze jsem chvili prebihal ze salu do salu, az jsem to po druhe hodine vzdal a odesel. Mam jeste spousty chuti zavolat do Microsoftu a pozadat je aspon o vraceni penez. :-)
# Rene said on září 13, 2006 14:47:
Tak jsem rad, ze jsem o nic neprisel. :) Na DevDays jsem se chystal, ale jako tradicne mi to casove nevyslo a kdyz jsem se dival na web MS, tak me zarazilo, ze oproti minulym letum nejsou u prednasek jmena prednasejicich a navic mi i temata prednasek o ASP.NET prisla, ze jsou zamerena hlavne na zacatecniky.


BTW: Nebyl jste nekdo na Mobile&Embedded konferenci? Zaznelo zde neco zajimaveho?
# BST said on září 13, 2006 17:19:
2 Rene:
Na Mobile&Embedded jsem se byl podivat na začátek několika přednášek týkajících se vývoje v .NETu, a vzdal jsem úplně na začátku - nevím, zda se celé nesly v podobném duchu, ale začínali velice začátečnicky (Visual Studio otevřít umím a vytvořit nový projekt typu MobileApplication také). ;-)

Zajímavý byl opravdu až druhý den DevDays, kdy tým developer evangelistů celkem pěkně mluvil o novinkách pro .NET 3.0
# Rene said on září 13, 2006 17:53:
BTS: Diky za info - ja tam chtel jit prave kvuli tomu, ze jsem se chtel zeptat na nektere problemy s virtualizaci GPS na Windows Mobile 5.0 a na reseni nekterych chyb v Compact .Net Frameworku. Asi jsem byl moc naivni :)
# Pazu said on září 13, 2006 18:14:
Taky jsem to na poslední chvíli odpískal a podle reakcí vidím, že správný tah. Nebylo tam nic aspoň o WebParts, LINQ nikde nebo nějaké detailnější téma, nic k SPS - opakovat pořád úvod do ASP.NET už asi táhnout nebude.
Ti co jste tam byli, ukazovali aspon něco netriviálního pro FX3.0 v XAMLu ?
# Hunter said on září 13, 2006 20:39:
První den jsem byl na embedded, první cca 2-3 přednášky nic moc, ale pak to opravdu stálo za to. Velice se mi líbila část s POS zařízeními, gps a návaznost na telefon v mobile 5 byla na konci taky.

Druhý den se mi taky velice líbil.
# JND said on září 13, 2006 21:03:
Muj hlas do plena! ja jsem to taky zabalil hned prvni den! :-D celkove ta akce stala za pekny kulovy a souhlasim s tim ze m$ se za posledni rok dost zhorsil. jo a vadilo mi ze na te agenda nejsou jmena prednasejicich - teda jako na webu devdays.
# Rene said on září 13, 2006 21:35:
Hunter: O cem se zminovali? Ciste jen popis soucasneho API, nebo i API, ktere planuji do WM6?
Ptal se treba nekdo na to, proc je telefonni cast WM zarizeni stale tak nedotazena?
# Gwamb said on září 14, 2006 9:04:
Jen par postrehu:
1) Jelikoz byl prvni del pro studenty ZDARMA, ocekaval bych temata zamerena na tuto skupinu. Coz podle mne bylo.
2) Martin Sigut - presne bylo videt ze mit technicke znalosti nestaci...a ze prednaset pred 80-ti nebo 500-ty lidmi je velky rozdil. Ruku na srdce, kdo to kdy zkusil?
3) Dalibor Kacmar - tezko soudit to za co je ci neni v MS placen. Ja jsem napr. zil dodned v tom, ze je placen za praci s vysokymi skolami a se studentami napr. ImagineCup a jine projekty
4) Tepla pizza je na slovensku porad levnejsi nez studena bageta v CR na takovychto akcich :(. Kdyz chcete v CR udelat velkou akci, tak mate moznost, zaplatit pronajem prostor s tim, ze ale budete mit mistni stravu a nebo zaplatit x-vice a mit vlastni stravu. :(
5) Pane Rene ocekaval bych od vas daleko rozumnejsi a inteligentnejsi vety...ne jenom vykriky ze je WM cast nedotazena! Jste kvalitni vyvojar a mel byste toto uz davno vedet....
6) WSS 3.0 a novy sharepoint byl prezentovan. Bylo to i v agende.
# filc said on září 14, 2006 9:14:
Marcus> S tim, co tam predvedl MAV a rekl, ze naklikanim ziskal solidni aplikaci, se naprosto ztotoznuji. Videl bych to jako jeden z nejvetsich rozdilu mezi ASP.NET 1.1 a 2.0. Design time podpora je skutecne vymakana a konecne lze user interface delat relativne rychle nebo si ho nechat primo vygenerovat (administrace, ciselniky). V samotnem codebehind pak neni ani radka C# kodu. Mene kodu mene chyb.

Usili kvalitniho programatora se tak muze presunout z delani nudneho UI na aplikacni server nebo UI controly. S vasim tvrzenim "co vznikne naklikanim aplikace bez kodu je paskvil nepouzitelny v praxi" nesouhlasim. Sam jsem nedavno delal UI pro stredne velkou aplikaci a hodne slozite formulare o 50-75 polozkach vcetne ruznych dropdownu, validatoru apod., ze me padali jak na bezicim pasu.

Navic tim ze pisete minimum kodu do codebehind stranek, vlastne dodrzujete oddeleni aplikacni logiky od logiky UI, coz je dobre. Moje nejhorsi stranky byli vzdy takove, ktere meli v codebehind vic jak 100 radku.

http://gwladder.moraleboost.cz tady se muzete podivat na stranky, ktere jsou v podstate cele naklikane v designeru. Cela sajta ma cca 100 radku v C# vcetne administrace. :)

# Marcus said on září 14, 2006 9:24:
2 filc) No tak to jste potom s prominutim patlal :) A vase stranky jsou ukazkou, jak to NEMA vypadat! Nedivim se, ze potom, kdyz tohle vidi lide mimo asp.net, ze pokladaji programatory v .net za neschopne bastlice, protoze vas kod, co jde ven a je vygenerovan je strasny. A to mi staci se podivat na viewstate, ktery jen pri vstupu na stranku silene velky (a to nemluvim o tom, ze se blbe rendruje v opere a safari - proste ostuda).
Ok, vam to vyhovuje a klidne si to nechte, ale my pracujeme napr. pro firmy jako google nebo yahoo a delame jak v jave tak .net a kdybychom jim predali tento kod, tak nas vyhodi a vubec se s nami nebudou bavit a je to spravne. Jak jsem rekl, pokud tohle ma byt ukazka prace v asp.net, tak je to dost strasny. Nas kod, co piseme my, se rendruje ve vsem korektne a je naprosto cisty a zadny viewstate vubec nepotrebujeme.
# Marcus said on září 14, 2006 9:32:
2 filc) a jeste dalsi bod, moc se tim zabyvat nechci, ale udelal jsem beznou kontrolu, co delame prave na velkych sajtach a mit celkovou velikost takoveho dokumentu, jako je tahle stranka, pres 121kB, to je dost ostuda ;)
Jak jsem rekl, touhle praci se fakt nikde nechlubte.
# Gwamb said on září 14, 2006 9:39:
2 Marcus> Tim ze pisete pro Google ci Yahoo opravdu nikoho neohromite. Otazkou je, zda jste to jiz prodali!. Aplikaci prodava to jaky ma kabat, jake ma hejblatka atd., ne to jak funguje. Aplikaci prodavate lidem, kteri nevedi nic o vyvoji. To jak aplikace funguje prijde na pretres az pote.
A to o cem filc pise, je prave to, aby ten kabat co aplikaci prodava, byl udelan co nejrychleji a vyvojari se mohli venovat tomu jak aplikace funguje.
Muzete s tim nesouhlasit, ale casem stejne prijdete na to, ze to je pravda.
# filc said on září 14, 2006 9:54:
Marcus> Stale jste nepochopil pointu a odvadite rec pryc. GW Ladder byl delan pro specifickou skupinu lidi neboli receno hlavne pro me :) a ja mam linku 4mbit, najeky 10 kb viewstate me netrapi. Co se standardu tyce, staci mi ze to je validni XHTML 1.0 trans. Urcite by sla spousta veci na tech strankach vylepsit treba misto <table> stylu vse nahradit <div>, oddelat view state nebo nahradit nektere ovladaci prvky lepsimi. Budu se opakovat. I tyto upravy by do codebehind stranek nic nepridaly. UI by zustalo ciste a jednoduse by slo naklikat z designeru. A to je ta vec, o ktere mluvil MAV.

# Rene said on září 14, 2006 10:30:
GWAMB) "1) Pane Rene ocekaval bych od vas daleko rozumnejsi a inteligentnejsi vety...ne jenom vykriky ze je WM cast nedotazena! Jste kvalitni vyvojar a mel byste toto uz davno vedet...."

Nejsem si jisty, co jsem rekl spatne - myslim, ze se o me vi, ze "miluju" a pouzivam WM zarizeni. Kazdy, kdo je ale pouziva, se ale urcite setkal s tim, ze pri vetsi zatezi zarizeni nema telefonni cast takovou prioritu, jakou by si zaslouzila. Ze MS ma bohuzel stale neuplne API a nechce podporovat i pro vyvojare RIL protokol atd.
Prislo mi jen zbytecne pro "zasvecene", jimiz pravdepodobne ucastnici M&D tracku jsou, vypisovat tyto problemy explicitne.
# Gwamb said on září 14, 2006 10:41:
Osobne mi prijde, ze se velke akce spolecnosti MS zameruji na co nejsirsi spektrum vyvojaru a pro "zasvecene" porada male seminare primo v pobockach at uz v ramci dopolednich skolenich nebo zorganizovanim akci pro DNG ci jinych skupin ve vecernich hodinach.
Neocekaval bych, ze na M&D budou zasveceni ucastnici, ale spise lide, kteri zacinaji/premysleji nad tim zda a jak se pustit do mobile vyvoje.
# Rene said on září 14, 2006 10:50:
GWAMB: Mate pravdu - jen si ale myslim, ze DevDays by melo byt koncipovano tak, aby oslovilo ruzne skupiny vyvojaru. Proto jsem cekal, ze ASP.NET je pro "masoveho" vyvojare a Mobile&embedded lahudka pro "zasvecene"
# Marcus said on září 14, 2006 11:08:
2 filc) no ja jsem ji pochopil, jen jsem to jiz dal nekomentoval. A pokud budete mluvit JEN A JEN o naklikani vzhledu, nemam s tim problem i kdyz jsou mnohem vice profi nastroje na tvorbu web layoutu.
Ale pokud zacnete pridavat do stranky napr. connection objekty a ty vizualne konfigurovat, je to HODNE spatne. Ve strance nemaji vubec co delat a tohle je pak "poselstvi" z akci ala DevDays, ze asp.net nezna MVC model. Takze to, co predvadel MAV je akademicky pohled, zadna profi sajta, ktera alespon malicko dba zakladnich architektonickych pohledu (i zverejnenych na patterns stankach MS). Neboli pokud tam prijde nekdo z PHP komunity, rekne si, ze jsme bastlici a to uz urazi, kdyz nekdo kolem PHP poklada .net programatory za bastlice ;)
Napr. my jsme delali i pro Microsoft a MSN a vsechno bylo reseno bud pres ISAPI nebo server controls. NIKDE neni pouzito, aby existoval nejak tahle udelany web jak MS prezentuje na svych akci. To je ale pak schizofrenni ne? Takze bud lide v MS CR neznani zakladni architektonicke postupy a nebo si z nas delaji srandu, kdyz prezentuji neco, co stejne MS pro svoje sajty nepouzivama (a dela dobre ; ).

Vysledkem jsou pak takovehle pohledy na .net: http://www.dgx.cz/trine/item/jsem-zdesen-z-asp-net

A to je JEN kvuli velmi spatne praci na akcich, jako byla DevDays a jako bylo poselstvi MAV ohledne klikani (cimz nechci rict, ze MAV by to nedokazal jinak, naopak si myslim, ze tohle bylo na objednavku z MS, ktery mu za to zaplatil).
# Marcus said on září 14, 2006 11:29:
2 Gwamb - Jste naprosto na omylu a skutecne me zarazi, ze vubec tohle resim. Uz jsem tu poslal link na to, jak je asp.net vnimano okolim. VUBEC nejde o to, jak rychle neco naklikate, ale jaky je vysledek! A napr. zkuste udelat to, ze zrusite JS v ovladacich prvcich, zkuste udelat multi-post stranky, zkuste zasahnout do renderingu komponent (zde se asp.net2.0 posunulo diky adapter konceptu).
Kazdopadne firmam jako Google, MSN bude zaviset na vysledku, tedy na tom, co se finanlne rendruje ke klientum. Jste na webu a tohle je vysledek vasi prace a cilem vaseho klienta neni abyste rychle neco klikal a vy jste byl spokojeny. Muzete to prezentovat, ze mozna usetri par hodin, ale kdyz vysledek stoji za houby, tak je mu to uplne jedno. Proto ten argument je mimo, protoze primarne ma byt hodnocen vysledek prace (vyrendrovana stranka) a az potom muzeme prejit k tomu, jak zvysovat produktivitu vyvojaru.
# Marcus said on září 14, 2006 12:05:
To, co jsem psal bych shrnul asi takhle. MS dela produkty s cilem aby byl spokojeny programator a NE klient, pro ktereho je ten produkt urcen. Vse je soustredeno jen na vyvojare, ale ne na kvalitu vystupu jeho prace. Ja chapu, jak muze takova prezentace zaujmout, ale je to lez, protoze klienti po vas budou chtit jiny vystup konkretne u asp.net, nez je jeho implicitni vystup bez uprav.
Proto pokud vyvojari a hlavne MS nezmeni pristup a to bude usilovat o to, aby vyvojari odvadeli praci ke spokojenosti KLIENTU, neboli aby napr. webova stranka fungovala bez JS, podporovala "slusny" get form apod., tak pak to bude vyhra. Zatim tyhle akce ukazuji, ze muzeme s timto pristupem delat produkty jen proto, abysme si rikali, jak rychle neco nabastlime a stali jsme se skutecnymi patlali. VSICHNI, kdo delaji v asp.net profesionalne mi tady urcite potvrdi, ze pokud chteli napr. splnit naprosto bezne pozadavky jako je vypnout JS, zrusit viewstate, kontrolovat rendrovany kod, mit multi-post stranky, podporovat citelny get atd. tak si museli ohnout asp.net a to je silenost. Proto mnoho firem ma napsane svoje interni frameworky, ktere toto resi a ktere pak vedou k docileni teto funkcnosti bezne v dnesnim internetu. A tam uz zadne klikani neni a co je hlavni, stoji HROZNE prace tohle ohnuti v asp.net udelat a udrzovat.
# opis said on září 14, 2006 13:13:
Jaj jsem byl oba dny, druhy den jsem se tesil na prednasku o produktu Visual Studio Team Database Professional. Musim rict, ze integrace produktu je perfektni, produkt urcite pouzivat v budoucnu pri vyvoji budu. Nicmene nejvetsi diskuzi vyvolal p.Jurek tim kdyz predstavoval refactoring databaze - napriklad pri prejmenovani tabulky tento produkt dokaze upravit odkazy na tabulku ve vsech ulozenych procedurach apod. Nicmene produkt vygeneroval SQL pro upravu DB s prikazem DROP pro tabulku, coz melo za nasledek hukot v sale :-)
Je to zatim jenom BETA a bylo to ve spechu, mozna ze je vsechno jinak. Uvidime.
# filc said on září 14, 2006 13:51:
marcus> Takze se shodnem na tom, ze klikani a designer podpora pro ty kontroly je OK. Souhlasim, ze u profi n-vrstve aplikace davat SQLProvider do stranek rozhodne neni dobre. To ale nebyl priklad stranek, ktere tam MAV predvadel. Verim, ze urcite vi, co to je ObjectDataSource. Take nikdo nepredpokladal, ze tam zacne vysvetlovat MVC design patern.

S vystupem v ASP.NET to neni tak slavne a castecne s vami souhlasim. V ASP.NET 1.1 me dalo celkem praci to upravit pro XHTML, ale dalo se. Pro ASP.NET 2.0 jsem pro XHTML transitional nic upravovat nemusel. XHTML strict by asi bylo slozitejsi, ale ne nemozne.

Chapu Vase rozhorceni nad tim, ze podle vas MS dela veci, aby byl spokojeny programator a ze samotny vystup default ASP.NETu 2.0 nesplnuje to, aby sel pouzit u vasich zakazniku. Ja si osobne myslim, ze udelat ASP.NET tak, aby to splnovalo vsechny mozna kriteria, ktery si zakaznik navymysli, nelze. Je dulezite, aby ASP.NET sel co nejjednoduseji upravit tak, aby ty pozadavky splnoval. A v tomto hledisku ASP.NET 2.0 udelal celkem velky krok kupredu. Zalezi tedy pouze jen na schopnostech vasich programatoru nebo vas samotneho.
# Marcus said on září 15, 2006 7:16:
2 filc) o nase schopnosti vubec nejde, my jsme se fakticky vsechno v asp.net prepsali sami. jak jsem rekl, delame i s lidma z msn a oni nam pomohli udelat vlastni spickovy framework. takze to prevadite jinam a davate jakoby pocit, ze to vyresit jde. ono VSE jde vyresit, ale za jakou cenu.
My jsme musel udelat HODNE prace, abysme dorovnali vlastne uroven PHP v asp.net. Zatim nam to stalo za to, diky prepsani skoro celeho backendu, jak uz jsem rekl diky dlouholete spolupraci s MSN.
Ale ted mi odpovezte, jak programator muze naprogramovat bezkou sajtu, aniz by VUBEC nebyl pouzit JS (napr. v UK je zakon, kde kvuli accesibility standardum nesmite vazat funkcnost na JS a musite poskytovat stejnout funkcnost bez JS pro napr. nevidome, takze klienti to vyzaduji). Nebo jak udelat najednou z post formulare get, aniz by vam tam asp.net cpalo ty hruzy, cojinak schovava v post formu a nebo pripadne abyste mel 2 postbackove formy? A takhle bych mohl pokracovat dal, napr. ten vas objectdatasource je obrovsky paskvil, vsechno je tam reflection a vykon jde diky tomu naprosto dolu, to jsme si taky prepsali s pouzitim generovaneho msil. Nechci zde vypisovat vsechny chyby, asp.net ma dobry ten skelet, i proto jsme u nej zustali, ale vubec neni pravda, co se tvrdi o jeho uzasne vyhodnosti v default provedeni na internetove projekty.
Zatim jste mi neodpovedel na ty otazky, co udelate s celkem beznym pozadavkem klientu a to je: stranky bez zavislosti na JS, dale mit vice formu ve strance (s tim ze to hodne caste nejde rozsekat na jeden postbakovy form a pak libovolne nepostbackove, ale musite mit mix). Treba tuhle naprostou trivialitu pro PHP nebo JSP, jak udelate v asp.net v default prostredi? ;) A to opakuji, ze napr. toto neni banalita, protoze bez toho vas nepusti s vasim systemem do UK a podle novych smernic by to od roku 2010 nemelo byt ani jakehokoliv PUBLIC segmentu v clenskych zemich, kdy byla podepsana dohoda ohledne accesibility (jen pro korektnost musim rici, ze napr. ten JS je v poslednim navrhu WCAG2.0 jiz tohle je vagne receno, ale nektere clenske zmene jako UK, nemecko v tom jsou a nebo budou striktni). To jako potom reknete klientum, at neprodavaji do public sektoru? :) A takovych prikladu je spousta, jen ted vam davam lehci dotaz ;)
# kaxer said on září 16, 2006 21:58:
Marcus a Filcon - suhlasim s vasimi nazormi :-)

Tiez mi vadi ten patla-kod, ktory mi davaju ASP.NET stranky a este pridam, ze elementarne veci sa obcas spravaju dost uletene [napriklad ze default je img pridany atribut style="border: 0px"] a to bez ohladu na to ze ho mam definovany v externom css dokumente. No a okrem toho si objekty generuju aj <style>, vsak preco nie? Ale kedze som naivny, verim ze taki ako Marcus sa dostanu do MS a zmenia to.

No na druhu stranu praca s databazami je skutocne dobre spravena - a da sa naklikat, co sa mi paci. V php to bolo niekolko dni, co sa da spravit v asp.net za jeden.

hmmmm, tazke rozhodnutie... tej upravy je veru skoda, lebo ked sa na ten kod pozrie odbornik, tak sa naozaj mozem hanbit s cim to vlastne robim

pan Marcus, please vydajte novu verziu ASP.NET a budeme vsetci spokojni :-) asi je to moc nerealne, ze? ale ktovie - mozno by sa v MS dali ukecat keby sa to dobre odprezentovalo [mam pocit ze prezentacia je to co robi MS]
# Marcus said on září 17, 2006 8:35:
2 filcon) Klient ten framework nezaplatil, byla to nase nemala investice, kdy jsme si museli tohle napsat, kdyz MS svoji praci odflaknul. Jak pise kaxer, bez toho bysme se museli moc stydet za vystupni kod a to za zadnou cenu nechceme.

Jo a to, ze pisete, ze je to pekna podpora designeru - to jako je uzasna novinka, ze MS posr... ve vs2k3 designer, ktery mi vzdy pregenroval a preformatoval kod a pak v nove verzi tuhle chybu vydava jako za novou feature? :D Wow! Takhle se dela byznys! Udelat produkt s chybama a pak klientum prodavat nove verze s opravou! ;) Dobry napad, ale my se snazime jednat jako stari dobri profesionalove a snazime se i treba i tu prvni verzi udelat co nejlepe ;).

2 kaxer) Ano, mate pravdu, ze napr. mnoho backendovych veci ma super napady v .net (proto jsme u nej zustali a nesli do jineho prostredi). Ale MS to i zde naprosto nedotahnul! Kdyz mluvite o te praci s DB a psalo se tdy o ObjectDataSource, tak to by mohlo slouzit jako ukazka neschopnosti vyvojaru v MS! Jen pro zajimavost, na kazdy dotaz pres ODS jde reflection (MS asi nezna caching), dalsi forek je, ze to volani na reflection je tam 2x (vyber objektu a metoda na totalrowcount, asi lidi z ms neznaji out parametry v jedne metode, cimz by usetrili silene nakladne volani na 2 metody reflexi), filter parametry jsou super vec na utok pres injection kdyz tam neni strongly-typed a ms na to sam upozornuje na msdn strankach :D
Prominte, ale ja konkretne bych autora tohoto paskvilu okamzite vyhodil, i kdyz pokud je to tak, jak psal filcon, tak MS muze vydavat ted mnoho novych verzi a muze prezentovat "nove" features, nad kterymi budou vyvojari jako filcon nadsene jasat, protoze ty prvni verzou jsou napsane naprosto zmrsene :D

Fakt asi tenhle model doporucim u nas ve firme ;)
# kaxer said on září 17, 2006 21:20:
2 Marcus) Hmmmm, vidim ze Vam naozaj zalezi na tom, aby bol vystup correct :-) To co ma priviedlo k ASP.NET je pomerne velka rychlost [asi preto si moze potom niekto dovolit necachovat a volat, volat, volat... aj ked to iste], potom podpora C# a do tretice VWD 2005 [vsetky verzie predtym som odinstaloval v momente, ked som prisiel na to, ze mi menia kod, akoze mi to pripadalo ze americania kod asi ani nepozeraju a doveruju plne nejakej UI (tym som asi precenil to co robilo VWD 2003, ale neva)].

Ale este neviem ako riesit vsetky problemy, ktore spominate [a rad by som to vedel]. Nenapisali Ste nieco na tuto temu?[v MS sa asi na to nechystaju] Alebo poradite aspon nejake zdroje?

p.s.: BYZNYS MODEL MICROSOFTU? - uvidime, onedlho tu mame finalnu verziu Windows Vista... nakolko % bude asi finalna???
# Marcus said on září 17, 2006 22:13:
2 kaxer) Jen okomentuji problemy, ktere jsem zminil. Ano, mame je vyresene ale je to na delsi povidani, asi skutecne na to napisu nejaky hodne dlouhy clanek - a nejspis ho napisu pod nickem Marcus ;)
# kaxer said on září 18, 2006 21:45:
2 Marcus) Super - ja sa fakt tesim, a verim tomu ze to bude citane a kvalita generovanych ASP.NET stranok sa neumerne zvysi [aj exponencialne by nebol zly vyraz]. Odbornikov je malo a tych co sa s niecim zveria, este menej. Potom tu staci nechat nejaky link :))))
Neregistrovaní uživatele nemužou přidávat komentáře.